• OVIS BALLAGÁS

2017.06.29.

"Ragyogj, mert szép vagy és ragyognod kell!  Mert lelkedben rejtett csillag tüzel.

Ragyogj , mert Isten üzenete vagy!  Szebb lesz tőled a világ, s boldogabb!"

• A KILENCEDIKESEK KIRÁNDULÁSA (SIÓFOK, BALATONFÜRED, TIHANY)

2017.06.29.

2017. június 22- 24. között valósult meg az alapiskola legidősebb diákjainak utolsó közös kirándulása. Sokan először pihenhettek a Balaton partján. A nagy hőségben nemcsak a Balaton hűsítő vizét élveztük, hanem egy kerékpártúra keretén belül megcsodálhattuk Balatonfüred és Tihany nevezetességeit. Nem hagytuk ki Jókai Mór Emlékházát és a Tihanyi Apátságot sem.  A túra nem volt zökkenőmentes, de így talán emlékezetesebb marad. Volt fáradság „én tovább már nem megyek”, nagyon kemény bicikliülés „jaj a fenekem”, lyukas gumi „de Dorián megjavította” . A kisebb nehézségek ellenére másnap sokan büszkén megjegyezték, hogy 50 km-t letekertem. Harmadik nap Balatonszárszóra is ellátogattunk. Itt egy kis hangulatos múzeum őrzi József Attila emlékét. A fiatalok majdnem egy órát töltöttek itt, amit interaktív játékok kipróbálásával, megzenésített versek hallgatásával és olvasgatással töltöttek. Az együtt töltött idő felejthetetlen marad mindannyiunk számára.

• Osztálykirándulás Kassán és  Jászón
            • Osztálykirándulás Kassán és Jászón

2017.06.29.

Az V.A osztály tanulói 2017.június 22-én ellátogattak Kassára ,ahol nagy élményben volt részük,mert összekötötték a kellemeset a hasznossal. Első utunk az Anička – DETSKÝ AREÁL-ba vezetett,ahol kitombolhattuk és kijátszhattuk magunkat a szép zöld természetben. Mini golfoztunk, a labirintusban bújócskáztunk, rolleroztunk, trambulinoztunk, kipróbáltunk minden mászókát és csúszdát. Délután ellátogattunk a KELET -SZLOVÁKIAI MÚZEUM-ba, majd a városi kilátóból  a DÓM - ÉSZAKI TORNYÁBÓL megcsodálhattuk Kassa városát. Végül az éneklő szökőkútban megmártóztunk,hogy egy kicsit felfrissüljünk a nagy melegben.Másnap 2017.június 23-án Jászón jártunk a cseppkőbarlangban, majd tettünk egy sétát a tó körül és megnéztük a premontrei kolostort. Sok mindent láttunk .Fáradtan, de élményekkel telve tértünk haza.

• 6.A osztálykirándulás Liptószentmiklóson

2017.06.28.

2017.6.18-tól 20-ig, a 6.A  tanulói osztálykiránduláson vettek részt, Liptószentmiklóson. Érkezésünk napján ellátogattunk a Deményi jégbarlangba, amelyben túravezetőnktől sok érdekességet hallottunk erről a barlangrendszerről és környékéről. Este pillecukorsütés közben nagylelkűen jóllakattuk a liptói szúnyogokat is. Nem cukorral! Másnap strandolásra adtuk a fejünket. A Tatralandia sós vizét és csúszdáit mindannyian nagyon élveztük. Az utolsó napon Liptószentmiklós főterét tekintettük meg. Élményekben gazdagon, jókedvűen tértünk haza.

• Osztálykirándulás Zemplénben...

2017.06.26.

2017. június 22-23. között intézményünk 7.A osztályos tanulói és 2.G osztályos diákjai a Zempléni Kalandparkba látogattak el, ahol izgalmas napot tölthettek el: megcsodálhatták a gyönyörű kilátást, a bátrak kipróbálhatták a siklást, utána pedig bejárták a magyar kálváriát is. A kikapcsolódás, a felhőtlen játék, a csónakázás, vízi biciklizés a Smaragdvölgyben folytatódott. A következő nap Kossuth Lajos szobráról sem feledkeztünk meg Sátoraljaújhelyen. Élményekkel teli hátizsákokkal érkeztünk haza.

• Ökumenikus imazarándoklat Szepsiben

2017.06.23.

2017. június 22-én a közös tanúságtétel reményében ökumenikus imazarándoklatra invitáltak minden jóakaratú embert a szepsi történelmi egyházak lelkipásztorai Szent Pál apostolnak a Timóteushoz írt első levele alapján (1 Tim 2,1-6): 1Mindenekelőtt arra kérlek, végezzetek imát, könyörgést, esedezést és hálaadást minden emberért; a királyokért 2és az összes elöljárókért, hogy békés, nyugodt életet élhessünk, szentségben és tisztességben. 3Ez jó és kedves üdvözítő Istenünk szemében, 4aki azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön és eljusson az igazság ismeretére. 5Hiszen egy az Isten, egy a közvetítő is Isten és ember között: az ember Krisztus Jézus, 6aki váltságul adta magát mindenkiért és tanúságtételül a meghatározott időben.”

A történelmi egyházak előjárói és hívei a város kulturális és sportfesztivál napjaihoz csatlakozva hagyományteremtő, közös, imádságos, tanúságtevő gyalogoszarándoklatra a római katolikus templomból indultak, ahol a bevezető elmélkedés és imádság után a református templomban imádkoztak, majd megállva a görög katolikusok felszentelt imahelyén könyörögtek. A zarándoklat a város feletti keresztnél végződött, ahol a közös imádság után a lelkipásztorok áldást közvetítettek, miután maguk a zarándokok is áldást kértek és adtak a városra és lakosaira.

• 8.A osztálykirándulás

2017.06.23.

A 8.A osztály tanulóival háromnapos poroszlói osztálykiránduláson vettünk részt. Meglátogattuk a Tisza-tavi Ökocentrumot, amely szórakoztató módon, modern, interaktív szemlélettel, játékosan tárta elénk a Tisza-tó természeti kincseit, bemutatva Magyarország második legnagyobb tavának gazdag élővilágát. Itt található Európa legnagyobb édesvízi akváriuma is, amelyben többek között az egykoron élt halóriást, a vizát csodálhattuk meg. Mindenki számára felejthetetlen élmény volt, amint 1,5-2 méteres példányai a fejünk fölött úsztak át. A látogatás része volt még egy rövid 3D mozifilm, amely bemutatta a környező természetet mind a négy évszakban. Másnap részt vettünk egy élménydús kenutúrán és náhányan még kerékpárral is felfedezték a környék természeti szépségeit. Tartalmas és kissé fárasztó három nap után feltöltődve, szerencsésen érkeztünk haza.

• Óvodások évvégi kirándulása

2017.06.21.
              Kassára kirándultunk: átsétáltuk a főutcát - sasszemekként érdekességek után kutatva mind a földön mind a háztetőkön. Imát mondtunk Salkaházi Sára szobránál, fagyival hűsöltünk, a városi parkban homokszobrokat és tavirózsát csodáltunk, majd végül a játszótéren is kiugráltuk magunkat.
          • OVI OLIMPIA

2017.06.14.

2017.06.12-én Ovi olimpián vettünk részt Buzitán, amit a helyi óvoda szervezett. Nagyszerű hangulatban telt a délelőtt, a nagycsoportos fiúk lelkesen képviselték óvodánkat.

• Kerekítő évadzáró

2017.06.16.

A Kerekítő évadzáró foglalkozásához érkezett. A Mondókás móka - baba-mama fél órák üde színfoltot jelentettek havonta a kicsiknek és anyukáknak. A foglalkozások kezdeményezői óvodánk anyukái, támogatói az iskolaközpont és a helyi Csemadok alapszervezete voltak. Magyar népi mondókák és játékok, hangszeres dallamok, ill. Kerekítő Manó ünnepekhez és évszakokhoz kapcsolódó vidám bábjelenetei izgalmas perceket szereztek mindenkinek, aki októbertől júniusig részt vett a foglalkozásokon.

• POZNAJ SLOVENSKÚ REČ 2017 – Celoslovenské kolo NOVÉ ZÁMKY

2017.06.13.

Súťaž Poznaj slovenskú reč pre základné a stredné školy s vyučovacím jazykom maďarským je jazykovou súťažou kategórie A. Je celoštátneho charakteru, má postupový charakter a končí sa celoslovenským kolom. Realizuje sa každý školský rok a je určená žiakom základných a stredných škôl s vyučovacím jazykom maďarským. Poslaním súťaže Poznaj slovenskú reč je prispieť k vyhľadávaniu talentovaných a nadaných žiakov. Jedným z nich bol aj žiak z našej školy                                                                                                                Márk Szanyi (3.G), ktorý sa umiestnil na krásnom                                                                               3. mieste.                                                                                                                                Márkovi zo srdca blahoželáme k nádhernému úspechu a úprimne ďakujeme za reprezentáciu školy!

• 8 ország 1 nemzet tábor a sátoraljaújhelyi Várhegy Üdülőben

2017.06.12.

2017.június 6-án kezdődött a nemzetközi ifjúsági tábor Zemplén Fővárosában. Szamosvölgyi Péter, Sátoraljaújhely polgármestere köszöntötte a Szepsiből, Bélyből, Munkácsról, Sóváradról, Óbecséről és Zágrábból érkezett fiatalokat az újhelyi diákok körében. Élményben gazdag programokat és kikapcsolódást kívánt a diákoknak és kísérőinek. Első nap a Magyar Nyelv Múzeumában foglalkozások keretében ismerkedtek a táborozók az intézménnyel.
              Délután Soltész Miklós államtitkár úr métázni tanította a fiatalokat, akik nagyon élvezték a játékot. Csütörtökön cserkésznap volt Virág Andrással és a Hazajárók c. műsor szereplőivel. Páratlan élmény volt. Pénteken pedig a Zemplén Kalandparkban töltöttük a napot, amely egy búcsúesttel zárult. Köszönetünket szeretnénk kifejezni a tábor szervezőinek hogy iskolánk dákjai újra ott lehettek e nagyszerű, élményben gazdag nemzetközi táborban.

• Városi kitüntetésben részesültek tanulóink

2017.06.12.

2017. június 8-án iskolánk legjobbjai is átvehették kitüntetésüket kiváló tanulmányi és versenyeredményeikért, városunk méltó képviseletéért. A díjakat ünnepélyes keretek között városunk polgármestere Borovský Slavomír adta át. Szívből gratulálunk!

Szanyi Márk a Boldog Salkaházi Sára Egyházi Gimnázium  harmadik évfolyamának kiváló tanulója. Idén az Ismerd meg a szlovák nyelvet kerületi vetélkedőjén 2. helyezést ért el.  Az érsekújvári országos fordulón 3. lett. Márk a járási versenyen 1. helyezést elért kosár- és röplabdacsapat tagja is egyben. Meg kell említenünk, hogy a jól működő diákparlamentünk elnöke posztját is betölti. Méltán érdemel kitüntetést.

Dobos Csenge iskolánk kilencedik osztályának  kitűnő tanulója. A Tompa Mihály Országos Szavalóversenyen a járási aranysáv mellé a kerületi fordulóban ezüstsáv társult. Az abaúji nemzetközi szavalóversenyen Encsen a zsűri dicséretében  részesült. Az iskolai ünnepségek lelkes szereplője. Csengő énekhangját legutóbb a Matica slovenská kerületi versenyén díjazták elnöki oklevéllel. Sokoldalúságát igazolja, hogy a járási első helyet kiharcoló kosárlabdacsapat, illetve a járási második helyezést elért röplabdacsapat  tagja is egyben. A magasugrásban iskolai csúcstartó. Méltán érdemli a kitüntetést. Az alpiskola tanulói őt választották  diákparlament elnökévé ebben az tanévben.

Tehetséges, kilencedikes tanulónk Nagy Dániel. A 2016 novemberében Rimaszombatban megrendezésre került  téli ügyességi többpróba országos győztese lett. A járási kosárlabda bajnokságot nyert csapat oszlopos tagja, akárcsak a focicsapaté is. Az egyházi iskolák megyei kispályás bajnokságán 2. helyezést ért el csapatával. Dani a matematikában is jeleskedik. A Matematikai olimpiász kerületi fordulójának sikeres megoldója lett saját kategóriájában.

A Nemzetstratégiai Kutatóintézet által meghirdetett „Magyar címer és zászló” rajz- és esszépályázaton Mohňanský Rudolf  9. A osztályos tanulónk díjazásban részesült. „Az én hősöm“ címmel az esszépályázat második helyezését érte el. Rudolf nyereményét Székesfehérvárott ünnepélyes díjátadó keretén belül vehette át 2017. márciusában. A Magyar Állatorvosok Világszervezete által meghirdetett „Az én 56-om”  pályázat második helyezettje.

Dublinban rendezték meg a Kick-box világbajnokságot, ahol Harajda Réka8.A osztályos diáklányunk fantasztikus sportteljesítményt nyújtott. A fiatalabb lányok 46 kg-os KICKLIGHT versenyszámában 2. helyet, LIGHT-CONTACT-ban pedig a 3. helyen végzett. A horvátországi Karlovacban megrendezett Európa-kupa sorozat újabb állomáshelyéről, szintén ezüstéremmel tért haza. Réka az Ismerd meg a szlovák nyelvet vetélkedőn is képviselte intézményünket.

Mindannyiuknak gratulálunk!

• Nagy Imre kollégánk nyerte a DobMánia Tábor dobversenyét Magyarországon

2017.06.09.

Kihirdették az idei DobMánia Tábor dobversenyének eredményeit. A győztes Nagy Imre Szepsiből, aki a Boldog Salkaházi Sára Magyar Tannyelvű Egyházi Óvoda, Alapiskola és Gimnázium tanára. A Dream Theater Fatal Tragedy című dalának dobcoverjével szerezte meg az első helyet.   https://www.youtube.com/watch?v=qRDQlsoTAl8   Imi több zenei projekt mögött áll: az iskolában rendszeresen jelentetnek meg dalokat, klipeket. Az Álmunkban című szerzeményük 2016-ban a Harmónia - Szlovákiai Magyar Zenei Díj jelöltje lett „Az év dala“ kategóriában. Tagja többek közt a 3po Bandnek és az Infinity Bandnek is. Az elismerést a zsűri döntése alapján kiemelkedő játékával érdemelte ki. Ennek köszönhetően ingyenesen vehet részt a VIII. DobMánia Táborban, ahol olyan dobtanártól tanulhat, mint Berdisz Tamás, Bordás József, Bágyi Balázs vagy Martonosi György.  Szívből gratulálunk!!!

• KARCAG-SZEPSI BARÁTI TALÁLKOZÓ

2017.06.07.

2017. június 4-én az Összetartozás Napja rendezvényével kezdődött baráti találkozónk Szepsi főterén.

A Karcagi Kiskulcsosi Általános Iskola diákjaival évek óta tartjuk a kapcsolatot. Idén is szeretettel fogadtuk vendégeinket. Közösen emlékeztünk Trianonra, másnap fát ültettünk, túráztunk, ismerkedtünk. Erősítettük egymást anyanyelvünkben, kultúránkban, hitünkben.

• VIII. Ipolyi Arnold Népmesemondó Verseny országos döntője

2017.06.07.

Június 4.-én és 5.-én került megrendezésre a VIII. Ipolyi Arnold Népmesemondó Verseny országos döntője Rozsnyón. A kétnapos rendezvényen több mint 90 versenyző vett részt (óvodásoktól középiskolásokig). Jóvoltukból a népmesék csodálatos világába, birodalmába érezhettük magunkat. A szervezők különböző programokról is gondoskodtak - a versenyzés mellett kézműves foglalkozáson, interaktív előadáson, játszóházi programon is részt vehettek a gyerekek. Óvodánkat és egyben iskolaközpontunkat Balta Rita képviselte, Az iregi kakasok c. népmesével bronzsávos besorolást nyert. Gratulálunk neki! smiley